Research

Publications

  • Wyrwa, M. (2025). A More Ordinary Ordinary View of the “What it is Like”-Talk. Philosophia, 1-26. https://doi.org/10.1007/s11406-025-00865-2
  • Wyrwa, M. (2025). Eksperymenty myślowe. Jak testujemy rzeczywistość? Wydawnictwo Nauk Społecznych i Humanistycznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. https://www.researchgate.net/publication/393661086_Eksperymenty_myslowe_Jak_testujemy_rzeczywistosc
  • Wyrwa, M. (2025). The bad and the good about the phenomenal stance. Journal of Theoretical and Philosophical Psychology. https://doi.org/10.1037/teo0000316
  • Wyrwa, M. (2022). Does the folk concept of phenomenal consciousness exist? Diametros 19 (71), 46–66. https://doi.org/10.33392/diam.1751
  • Ras, M., Wyrwa, M., Stachowiak, J., Buchwald, M., Nowik, A. M., & Kroliczak, G. (2022). Complex tools and motor-to-mechanical transformations. Scientific Reports, 12(1), 8041. https://doi.org/10.1038/s41598-022-12142-3.
  • Wyrwa, F., Wyrwa, M. (2022). Twardy reset – edukacja po pandemii [w:]: B. Niemierko i M. K. Szmigel (red.), Diagnozowanie kształcenia w edukacji stacjonarnej i zdalnej (173–181), Kraków: Grupa Tomami.
  • Wyrwa, F., Wyrwa, M. (2021). Edukacja w kryzysie? I co dalej? [w:] B. Niemierko i M. K. Szmigel (red.), Zdalna i bezpośrednia diagnostyka edukacyjna (31–39), Kraków: Grupa Tomami.
  • Wyrwa, F., Wyrwa, M., Wilkus-Wyrwa A. (2020). Wyzwania nauczania zdalnego. Perspektywa nauczyciela i ucznia. [w:] B. Niemierko i M. K. Szmigel (red.), Rola społeczna diagnostyki edukacyjnej (363–381), Kraków: Grupa Tomami.
  • Wyrwa, M. (2018). Własna a cudza świadomość. Próba wyjścia z naukowego labiryntu świadomości na przykładzie filozofii eksperymentalnej. [w:] G. Króliczak, K. Łastowski, Ł. Przybylski, P. Przybysz, M. Urbański (red.), Filozof w krainie umysłów. Profesorowi Andrzejowi Klawiterowi w darze, Poznań: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM, 35–53.
  • Wyrwa, F., Wilkus-Wyrwa, A., Wyrwa, M. (2018). Całość w edukacji to coś więcej niż suma szczegółów. [w:] B. Niemierko, M. K. Szmigel (red.), Wspomaganie rozwoju kompetencji diagnostycznych nauczycieli. Kraków: Grupa Tomami, 65–75.
  • Wyrwa, M. (2016). Świadomość w kontekstach klinicznych. Zaburzenia, diagnostyka, problemy. Studia z kognitywistyki i filozofii umysłu 9(8), 48–60. doi:10.14746/skfu.2015.9.1.04

Non-academic publications & commentaries